Монастирищенська міська громада
Черкаська область, Уманський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

15 БЕРЕЗНЯ - ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

Дата: 15.03.2021 08:03
Кількість переглядів: 200

Всесвітній день захисту прав споживачів офіційно набув статусу свята в березні 1983 року. Ця традиція бере свій початок з виступу у 1961 році президента США Д.Кеннеді. У своїй промові він вперше дав чітке визначення поняттю «споживач».
Президент зазначив, що це особлива економічна група, інтереси якої торкаються абсолютно у всіх сферах життя. На підставі цього Кеннеді виділив декілька правових аспектів, які в майбутньому стали основою відповідного закону:
право на безпечність;
право на отримання інформації,
право вибору;
право на надання можливості бути почутим.
Згодом, цей список було розширено, і в нього увійшли:
право на відшкодування збитків;
право мати безпечне навколишнє середовище;
право на освіту в якості споживача;;
право задовольняти базові потреби.
12 травня 1991року був прийнятий Закон України «Про захист прав споживачів». Цим Законом були врегульовані взаємовідносини між споживачами товарів та послуг, їх виробниками, продавцями, виконавцями. Встановлені права покупців під час придбання товарів або послуг належної якості, безпечних для здоров’я та життя споживачів.
Крім того, згідно вказаного Закону кожен споживач має право на отримання інформації про товар (послугу). Це може бути інформація про виробника товару, терміну придатності, гарантійних зобов’язаннях. А також гарантовано державний та громадський захист, механізм реалізації споживацьких прав.
І все ж таки на що ми можемо розраховувати, якщо придбали неякісний товар?
Якщо це продукти харчування - необхідно відразу ж повернути неякісний товар в той магазин, де його було придбано. Продавець не має права відмовити Вам і зобов’язаний замінити даний товар на аналогічний, але якісний або повернути кошти сплачені за неякісний товар.
Якщо це складна побутова техніка – і товар виявився неякісним споживач має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Вимоги споживача пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Якщо Ви отримали неякісну послугу – Ви маєте право вимагати:
- безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк
- відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
- безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
- відшкодування завданих Вам збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
- реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.
Гарантійні зобов’язання - виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом 2 років, а стосовно об'єкта будівництва - не пізніше 10 років від дня передачі їх споживачеві.
При виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті.
Зазначений час обчислюється від дня, коли споживач звернувся з вимогою про усунення недоліків.
На сезонні товари (одяг, хутряні та інші вироби) гарантійний строк обчислюється з початку відповідного сезону, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
«Покупець завжди правий!», так говориться у відомій приказці. Ми всі споживачі. І не важливо, що ми купуємо. Це може бути покупка продуктів харчування або товарів для дому. Покупцями або споживачами ми являємось кожен раз, коли користуємось якимись послугами. Це може бути відвідування поліклініки або перебування в дитячому садочку чи школі, придбання туристичної путівки чи оплата комунальних послуг, відвідування чиновника або купівля нерухомості і т.і. Ми кожен день лишаємось споживачами. Відомо, що якість товарів в нашій країні лишає бажати кращого. І не варто соромитися вимагати дотримання законодавства в області захисту прав споживачів.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора