Освітній хакатон «STEM-технології – найкращий шлях до впровадження концепції Нової укранської школи»
Якщо ми будемо сьогодні вчити дітей так саме, як і вчора,
то ми вкрадемо у них завтрашній день
Дж.Дьюі
Освітній хакатон «STEM-технології – найкращий шлях до впровадження концепції Нової укранської школи» вперше відбувся 12 січня в Монастирищенській громаді на базі опорного закладу ЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5». Це знакова подія для освітян Монастирищини, тому що педагоги активно долучилися до створення проектів, заходів, уроків, екскурсій з використанням STEM-технологій, надзвичайно прогресивного і популярного методу навчання в рамках впровадження НУШ. Проведенню такого заходу передувала масштабна індивідуальна та колективна робота: організаційні та робочі засідання, консультування, вибір тем, форм та методів оформлення матеріалів. Керівник педагогічної STEM-cпільноти Монастирищини консультант КУ «ЦПРПП ММР» Свердлик Н.П. підкреслила значимість STEM- освіти, як прекрасної можливісті навчити учнів мислити та знаходити необхідну інформацію, вирішувати складні завдання, приймати рішення.
Завдяки STEM-освіті діти розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами та винахідниками – зазначила у своєму виступі директор КУ «ЦПРПП ММР» Залозна Н.Р. і побажала плідної, результативної роботи учасникам зустрічі. Неля Ромуальдівна акцентувала увагу на важливості даної теми,оскільки саме із STEM-освіти починається наукова учнівська робота в рамках МАН, що передбачає постерний захист, виступи на конференції, підготовку презентацій. Вчителі стануть активними менеджерами впровадження освітніх новацій.
Впевнено, креативно, цікаво, по-новому розпочала освітній хакатон по презентації STEM – проекту «Екскурсія як потужний засіб реалізації завдань STEM-освіти» Петричак О.І., вчитель початкових класів Аврамівської філії опорного закладу ЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5». Далі продовжили презентувати гендерночутливі STEM-уроки вчителі опорного закладу «Монастирищенський ЗЗСО І-ІІІ ступенів №2» Ставська О.П., Семененко О.М., вчителі опорного закладу ЗСО І-ІІІ ступенів «Ліцей «Ерудит» Опаленко Л.О., Капустянська Н.В., вчитель Монастирищенського ліцею-інтернату «Обдарованість» Ковбасюк Т.М., вчителі опорного закладу ЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5» Трясій М.С., Хліменко Н.І. В своїх роботах педагоги креативно, науково, в новому форматі розкрили загальну тему «Мед. Бджоли» в усіх аспектах, завдяки інтеграції різних предметів.
Цікаво представила урок з англійської мови в 2 класі на тему: "Аbout honey and bees" з елементами STEM- освіти Мокренчук В.О., вчитель початкових класів Івахнянського ЗЗСО І-ІІІ ступенів. На уроці діти засвоювали новий матеріал в ігровій формі,за допомогою використання інтерактивних технологій та сучасних методів навчання : «Вrain storming»; Геоборд ( математичний планшет); Lego activities; групова та парна робота; Physical Activity (під час якої діти проявляли свої хореографічні та вокальні здібності); 3D Bee (створення 3D бджілки- завдання на поєднання дизайну, мистецтва, технологій та інженерного мислення); Storytelling; Сreative practical work(конструювання).
Заступник керівника опорного закладу з навчально-виховної роботи «Цибулівський ЗЗСО І-ІІІ» Дацюк Н.М. та вчитель Титоренко Т. О. представили сучасний STEM -проект «Гроші». Дану тему креативно в своїх STEM- уроках з української літератури представили на хакатоні Любарська С.В., вчитель Княжекриницького ЗЗСО та Годун О.О., вчитель Шарнопільського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
Мельник О.М., вчитель опорного закладу ЗСО «Монастирищенська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5» представила загальношкільний екологічний проект «Школа Нуль Відходів». Усі елементи STEM - STEAM – STREAM - освіти, пов’язані з цим проектом, інтегрувалися в освітній процес закладу. Проект триває і, сподіваємось, приверне до себе увагу громади та сприятиме покращенню справ з відходами у нашому місті. Адже діти, отримавши навички роздільного зберігання відходів, знання про компостування та верміультуру, принесуть їх у свої родини. І, можливо, з цього почнеться наша європейськість.
Учасники STEM-спільноти обмінялись досвідом роботи, мали можливість побачити переваги STEM-технологій, їх практичне застосування з використанням сучасних цифрових ресурсів в розвитку концепції НУШ.
Впровадження STEAM – освіти на всіх етапах навчання буде сприяти знайомству учнів з першими кроками наукової діяльності, їх творчому та інтелектуальному розвитку, навчить організовувати та контролювати проекти, тим самим гарантуючи їх гармонійний розвиток, що відповідає вимогам сучасності.
Щиро дякуємо вчителям педагогічної STEM-спільноти за активну участь у освітньому хакатоні, бажаємо завершити свої педагогічні STEM-розробки і успішно представити на обласній виставці ППД.