Монастирищенська міська громада
Черкаська область, Уманський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Головне управління Держпродспоживслужби в Черкаській області інформує

Дата: 09.08.2023 14:02
Кількість переглядів: 172

Фото без опису

 

 

 

 

 

 

Шановні жителі Монастирищенської громади!

Повідомляємо вас, що відповідно до вимог Закону України «Про захист прав споживачів», суб’єкт господарювання зобов’язаний видавати розрахунковий документ (товарний чек) . У випадках пов’язаних з порушенням прав споживачів відповідно до Закону статті 8 надавач послуг зобов’язаний обміняти товар або повернути кошти, згідно статті 9 обмін товару можна здійснити протягом 14 днів при наявності розрахункового
документу.

Також у зв’язку із тим, що питання невідповідності ціни товару зазначеній на ціннику магазину та його вартості за якою такий товар фактично реалізується споживачам при здійсненні розрахунку в касі, часто є предметом звернень споживачів повідомляємо наступну інформацію. Статтею 633 Цивільного кодексу України визначено, що Публічним є договір, в якому одна сторона – підприємець взяла на себе обов’язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться. Підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг).


Пропонування споживчого товару до придбання є складовою публічного договору. Відповідно до вимог законодавства про захист прав споживачів, до моменту придбання товару, продавцем повинна бути надана споживачу необхідна, доступна, достовірна та своєчасна інформація про товар з метою забезпечення можливості здійснення свідомого та компетентного вибору. Надання інформації про ціну товару в доступній наочній формі є обов’язковою вимогою визначеною ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів».


Таким чином, ціна товару є однією з істотних умов договору, а цінник являється для споживача єдиним документом котрим визначено та доведено до відома споживача достовірну інформацію про ціну. Шляхом розміщення товару на вітрині магазину та зазначивши ціну такого товару на ціннику продавець здійснив публічну пропозицію про укладення договору купівлі-продажу та тим самим взяв на себе зобов’язання продати цей товар кожному хто до нього звернеться на запропонованих продавцем умовах.

В разі, якщо на касі магазину Вам повідомляють про нещодавню зміну ціни та пояснюють, що працівники не встигли вчасно змінити цінник, Ви як споживач повинні знати, що це виключно проблема відповідних співробітників магазину та Ви маєте повне право вимагати продажу товару за ціною зазначеною в ціннику, а різниця вартості може бути відшкодовану торгівельному підприємству за рахунок працівника відповідального за розміщення цінників. При чому товар Вам повинен бути безперешкодно проданий згідно ціни на ціннику незалежно від того яка ціна цього товару значиться в комп’ютері (базі) магазину. Забезпечення можливості проведення даної торгівельної операції по касі підприємства є прямим обов’язком суб’єкта господарювання.


У випадку ж, якщо Ваші права, незважаючи на Ваші законні вимоги продовжують порушуватись, рекомендуємо:

  •  по можливості зафіксувати такі факти на фото чи відео;
  •  невідкладно внести відповідну заяву до книги відгуків та пропозицій, котра повинна бути наявна у вільному доступі в куточку покупця;
  •  з’ясувати найменування суб’єкта господарювання котрим здійснюється торгівля та безпосередню адресу даного магазину;
  •  подати відповідну скаргу щодо надання працівниками закладу недостовірної інформації про ціну товару та відмову в реалізації Ваших прав як споживача .

У випадках пов’язаних із порушенням прав споживачів за наданням первинних консультацій ви можете звернутися до Уманського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, яке розміщене за адресою: м. Монастирище, вул. Черняховського, 17. Тут ви зможете подати заяви по вирішенню питань, пов'язаних із якістю товарів, послуг та порушенням прав споживача.


Для отримання більш детальної консультації та вирішення вашої проблеми, маєте можливість звертатися до Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області за телефоном: (0472) 33-12-08.


Також повідомляємо усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на території Монастирищенської МТГ про необхідність облаштування куточків споживача з обов’язковим зазначенням номеру телефону консультаційного центру з питань захисту прав споживачів, створеного на базі Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області, телефон (0472) 33-12-08.


Відповідно до вимог законів України «Про захист прав споживачів», «Про основні принципи та вимоги до безпечності і якості харчових продуктів», постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» керівники/власники закладів торгівлі зобов’язані:

  • улаштувати на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів, продаж товарів та їх обмін згідно з установленими правилами і нормами;
  • встановити на фасаді торговельного обֹ’єкта вивіски із зазначенням найменування суб’єкта господарювання, біля входу до торговельного об’єкта на видному місці розміщення інформації про режим роботи;
  • у разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших нестаціонарних засобів на робочому місці продавця встановлювати таблички із зазначенням прізвища, імені та по батькові продавця, а також відомості про суб’єкта господарювання, що організував торгівлю: для юридичної особи – найменування, адреси і номера телефону, для фізичної особи-підприємця – прізвища, імені та по батькові.

« повернутися

Код для вставки на сайт