Монастирищенська міська громада
Черкаська область, Уманський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Звіт про роботу зі зверненнями громадян за 2023 рік

Дата: 16.04.2024 08:27
Кількість переглядів: 65

       Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в нашій державі найвищою соціальною цінністю та охороняються основним законодавчим актом - Конституцією України, яка гарантує права й свободи кожному громадянинові. Головна ідея Конституції полягає в тому, що саме держава функціонує для людини та відповідає перед нею за свою діяльність.

       До основних прав, наданих державою громадянам, крім невід’ємних (на життя, здоров’я, честь і гідність) можна віднести право на свободу слова, зборів, власності, політичні права, право на звернення та ін.

          Робота зі зверненнями громадян проводиться відповідно до вимог Конституції України, законів України «Про звернення громадян» та «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень міського голови та рішень виконавчого комітету.

Звернення громадян стосуються різних напрямів діяльності суспільства й держави, але, як правило, мають єдину мету - акцентувати увагу відповідних органів і посадових осіб на необхідності розв’язати проблеми, що зачіпають суспільні інтереси або інтереси конкретної особи.

             Особливістю усного звернення є оперативність його розгляду, оскільки не затрачається час на пересилання та одержання відповіді на нього через засоби поштового зв'язку. Крім того, в більшості випадків, відповідь може надаватись одразу в ході особистого прийому (у разі, якщо звернення не потребує додаткового вивчення та перевірки відповідних фактів, зазначених у ньому), не чекаючи закінчення строків розгляду звернень, які встановлені Законом України «Про звернення громадян».

         Також, усне звернення є формою безпосереднього спілкування з  посадовими особами міської ради.      Одночасно, з метою надання повної та обґрунтованої відповіді посадова особа, яка здійснює особистий прийом громадян, має можливість одразу деталізувати та уточнювати факти, зазначені в усному зверненні, оскільки, типовою ситуацією є письмові звернення, з яких одразу важко встановити їх зміст та суть, що у свою чергу ускладнює проведення перевірки за такими зверненнями та надання заявнику повної відповіді.

Рішенням виконавчого комітету затверджено Порядок проведення особистого прийому громадян посадовими особами апарату міської ради та посадовими особами виконавчих органів міської ради та графіки особистого прийому на 2022 рік.       

         Графіки наглядно оформлені і знаходяться у зручному для ознайомлення місці у приміщенні  та на сайті міської ради. Графіками особистого прийому громадян передбачено місце проведення, дні та години особистого прийому громадян.

         За 2023 рік до  Монастирищенської міської ради на розгляд надійшло 810  зверненнь. З них 537 письмових   та 273 на особистому прийомі.

          Найбільш актуальними питаннями, що порушувались у  зверненнях,  залишаються питання аграрної політики та земельних відносин, ремонту доріг, житлово –комунальних відносин, надання матеріальної допомоги,  забезпечення житлом, освітлення вулиць, пільгового забезпечення.

         З початку року до міської ради надійшло  96 заяв щодо надання матеріальної допомоги ( усі заяви розглянуті на комісії міської ради з питань надання одноразової матеріальної грошової допомоги, задоволено 25 та виплачено допомоги з коштів місцевого бюджету на суму 383833,00 грн). 

         За звітний період розглянуто 117 звернень, що надійшло з контактного центру  (урядової телефонної «гарячої лінії») (98 за відповідний період минулого року) ,  з Черкаської обласної державної адміністрації за звітний період надійшло – 39 (20 за відповідний період минулого року).

        За характером   питань, що порушували громадяни при зверненнях на телефонну урядову «гарячу лінію»   основними були щодо :

- земельних відносин -11 ;

-  перейменування вулиць  - 20 ;

- забезпечення житлом – 10 ;

- відновлення руху автобусів - 4;

- сприяння у виплаті орендної плати за земельну частку(пай) - 7;

-надання матеріальної допомоги – 8 ;

- призначення соціальних допомог -8;

- пільг 4;

-забезпечення дровами -2;

- надання гуманітарної допомоги для ВПО -15.

-  інші (різне)-16.

         Фактів безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості та формалізму при розгляді звернень, фактів невиконання чи неналежного виконання службових обов’язків щодо розгляду звернень громадян в  міській раді не зафіксовано.

         В  міській раді постійно надається фахова допомога працівників громадянам з різних питань. Найчастіше громадяни зверталися щодо переліку пільг для учасників бойових дій, порядку переоформлення або дострокового розірвання договорів оренди на земельні частки (паї), щодо порядку отримання у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, про порядок припинення трудового договору заключного на невизначений термін,   щодо отримання майна в порядку спадкування за законом, порядку постановки на квартирну чергу, про надання допомоги сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах  та ін..

          На особливому контролі перебувають колективні звернення, оскільки вони відображають проблеми жителів окремих населених пунктів нашої громади.  Найбільш актуальними залишаються питання покращення стану доріг, житлово – комунального господарства, покращення якості питної води, питання земельних відносин,  відновлення освітлення окремих вулиць та ін...  

         Розгляд письмових і усних звернень ведеться відповідно до ст. 14-16 Закону України «Про звернення громадян», що зобов’язує об’єктивно і своєчасно розглядати, перевіряти викладені у них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства України і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду звернення у встановлені законодавством строки.

              Юридичним відділом міської ради  постійно надається безоплатна юридична консультація громадянам, які потребують соціального захисту та підтримки (за звітний період надано 329 консультацій ( по телефону та при особистому зверненні).

         На засіданні виконавчого комітету міської ради у 2023 році двічі розглядалося питання про  роботу зі зверненнями  громадян, за результатами розгляду прийнято відповідні рішення.

       Звернення громадян забезпечують постійний зв’язок  з жителями громади, надають можливість через проблеми окремого заявника бачити проблему громади в цілому, а реалізація через звернення конституційних прав і свобод є кроком до зміцнення демократичної правової держави.

         Звернення громадян є важливим засобом забезпечення, захисту та утвердження всіх прав людини і громадянина, закріплених Конституцією України. Тому, міська рада  докладає всіх зусиль, щоб виконувати цей напрям робіт більш якісно, вживає найбільш дієві заходи щодо зменшення кількості звернень громадян до вищих державних органів влади, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, задоволення їх законних вимог та своєчасного інформування заявників про наслідки розгляду їх звернень.

        Тому робота зі зверненнями громадян в  міській раді буде й надалі пріоритетною у повсякденній діяльності та спрямованою лише на поліпшення якості розгляду звернень громадян та безумовне виконання вимог законодавства про звернення громадян.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт